تجسم رویا

گالری هنر

تجسم رویا

گالری هنر

تمایز نقاشی دختران و پسران

 

تمایز نقاشی دختران و پسران

☻تحقیقاتی که در زمینه نقاشی کودکان دختر و پسر انجام شده نشان داده است که در سن 3- 4 سالگی هیچ نشانه معنی داری در نقاشی آنها که نشان دهنده اختلاف دو جنس باشد  وجود ندارد.

☻بیشترین اختلاف در سن 5 تا 8 سالگی دیده می شود که نقاشی آنها را از یکدیگر متمایز می نماید.

 

در نقاشی دختران هماهنگی بیشتری دیده می شود-  ظریف تر و حساب شده تر از پسران می باشد و در آنها هارمونی در رنگ٬ خطوط و زوایا بیشتر است.

دختران در هنگام نقاشی بیشتر از مربی خود سوأل می کنند٬ زیرا دوست دارند کارشان مورد قبول او قرار گیرد. آنها در رنگ آمیزی کمتر از خود جرأت به خرج می دهند و سعی در توازن رنگ دارند.

آنها به سبب اینکه کمتر از پسرها خود را بروز می دهند و مطالب دلخواه خود را کمتر به زبان می آورند٬ در رنگ آمیزی نیز به صورت درون گرا عمل می کنند.

 

پسران در مقایسه با دختران٬ پر جرأت٬ رک و برون گرا هستند و در انتخاب رنگها  علاقه ای به ضابطه و قاعده ی خاصی از خود نشان نمی دهند آنها خیلی سریع و بی احتیاط نقاشی می کنند٬ هر رنگی را که دوست داشته باشند به کار می گیرند و به طور جدی و مصمم به کار می پردازند و پس از اتمام نقاشی٬ بلافاصله آن را به دیگران نشان می دهند.

شکلهایی که می کشند نیز با دختران تفاوت دارد٬ آنها نسبت به دختران کمتر از تصویر انسانی استفاده می کنند و بیشتر راغب به کشیدن ماشین آلات از جمله هواپیما٬ خودرو٬ قطار ونیز صحنه های جنگ با اصلحه گرم هستند.

 

☻کودکان بین سنین 5 تا 11 سالگی٬ اغلب بچه های هم جنس خود را نقاشی می کنند ولی بین 11 و 12 سالگی٬ دخترها٬ پسرها را به تصویر می کشند.

 کودک 6 ساله آگاهی خود را در مورد تفاوت های جنسیت باگذاشتن مو٬ تفاوت های چهره و نوع لباس٬ در نقاشیهایش نشان می دهد. 

نظرات 1 + ارسال نظر
کوتاهکنندهءلینک‌ها پنج‌شنبه 21 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 09:54 ق.ظ http://eu1.ir/

آیاازآدرس‌هایطولانیلینک‌هاخستهشده‌اید؟آیاطولانیبودناینآدرس‌هاشمارابهاشتباهمی‌اندازد؟آیاهنگاماستفادهازلینک‌هایمطالبکلوبداتکامبهمشکلبرمی‌خورید؟اینبرنامهبهسادگیبهشمااینامکانرامی‌دهدتاباایجادلینک‌هایکوتاه،آنهارابهراحتیبهاشتراکگذاشتهومنتشرنمائید.اینلینک‌هایکوتاهشدهوبدونمحدودیتزمانی،بهراحتیدرسایت‌هاانجمنهاویاوبلاگ‌هاقابلاستفادههستندودیگرمشکلشکستهشدنلینک‌هایطولانیرانخواهیدداشت.ایجادلینککوتاهبااستفادهازسیستممابسیارراحتاست.کافیستآدرسوبموردنظرخودرادرجعبهزیرواردکردهودکمهکـوتاهکنرافشاردهیدوازآدرسکوتاهخودلذتببرید.اینلینک:http://mohammad.id.ir/?refferal=eu1.ir

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد